Levering og sending av varer

Hva er leveringstiden?

Så fremst varen er på lager, så pakkes og sendes den normalt ut fra vårt lager ila. 48 timer.

Postens leveringstid varierer litt alt etter hvor du bor i landet, men de fleste pakker blir levert ila. 2-4 dager.  

Må varen bestilles inn fra fjernlager eller leverandør kan det gå mellom 3-14 dager før vi får dem inn på lager.

Om vi er tom på lager for varen du ønsker å bestille, vil du kunne se på produktet at det er oppført et estimat på leveringstid fra leverandør.

 

Hvilke transportører bruker vi?

Vi bruker Posten, Bring og Widerøe Smart for levering av varer.

I utsjekken på vår nettbutikk kan du velge mellom disse leveringsmetodene:

Utlevering til nærmeste Post i Butikk. Du mottar melding når pakken er klar til henting, via tekstmelding, hentelapp eller i Posten-appen.

Levering til postkasse med RFID-sporing. Dette forutsetter at pakken får plass i din postkasse.

Er den for stor eller postkassen er full, vil sjåfør levere pakken i pose på døren. Etasje-informasjon eller bruksenhetsnummer må angis i adressen, hvis du bor i leilighet. Døren må være tydelig merket med mottakers navn eller bruksenhetsnummer.

Har ikke sjåføren anledning til å levere med pose på dør vil pakken bli utlevert til nærmeste Post i Butikk.

Levering hjem på døren mellom 1500-2200. Posten varsler deg før levering.

Levering med bedriftspakke. Mellom 0800-1600, mandag til fredag.

Bring Delivery Curbside. Om ordren er så stor at den må pakkes på pall sendes det med lastebil og blir levert hjem til deg på fortauskant. Bring ringer og avtaler levering før de kommer.

Utlevering på vårt hentelager. Mellom 0800-1600, mandag til fredag. Du mottar melding fra lageret når varen er klar til utlevering.

Widerøe Smart. På utvalgte postsoner kan varene sendes som flyfrakt, normalt vil varene kunne leveres neste dag eller samme dag, avhengig av bestillingstidspunkt . Pakken blir da levert på hjem på døren. Widerøe Smart benytter tilgjengelig lastekapasitet på ordinære rutefly, slik at fotavtrykket blir minimalt på miljøet.

Kan forsendelsene spores?

Alle pakker som sendes fra oss får et sporingsnummer.

Når pakken er sendt fra vårt lager, vil du motta epost og/eller tekstmelding med sporings-informasjon.

Link til Postens sporingsside - https://sporing.posten.no/sporing/ 

Du kan også bruke Postens sporings-app

Link til Widerøe Smart - https://www.wideroesmart.com/tracking 

 

Kan jeg bestille ordrer med del-leveranse av noen deler?

Det er ikke mulighet for å dellevere ordre når du bestiller i nettbutikken.

Om du bestiller flere deler, og noen av dem må bestilles opp fra leverandør eller fjernlager, så vil ikke ordren bli sendt ut før alle deler er kommet på inn lager.

© 2021 Reservedel AS. All rights reserved.